منو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲

رتبه دانشگاه آزاد با ۲ پله ارتقا تک رقمی شد/آینده دانشگاه عالیشهر چه خواهد شد؟

به گزارش شغاب: سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر در سطح جامعه، اظهار کرد: با مدیریتی که در سطح دانشگاه‌های استان بوشهر انجام شد، هر ماه مراسمی مشابه ۱۶ آذر برگزار می شد که نقد و انتقادات بیان و بسیاری از مشکلات دانشگاه و دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گرفت. با اجرای این طرح تعامل بین دانشگاه، دانشجو و اساتید پیوند خورد که نتیجه آن در اتفاقات اخیر مشاهده کردیم و دانشگاه آزاد استان بوشهر هیچ اعتراض دسته جمعی یا اعتصابی نداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همه اساتید دانشگاه اعلام شده است در کلاس‌های درسی ۵۰ درصد فرمول و تدریس داشته باشند و ۵۰ درصد سیاست، دین و فرهنگ اسلامی آموزش دهند.

حیدری سنگستانی با اشاره به اینکه در دانشگاه چند طیف مختلف وجود دارد، افزود: زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم چند طیف مختلف وجود داشت که باید همه در ریل انقلاب قرار می‌گرفتند، باید با محبت قلب ها به هم نزدیک می‌شد که برای اجرای این کار نیاز به اجرای عدالت بود.

با توجه به توانمندی افراد، کسانی که متخصص بودند و به نوعی در هیچ گروهی قرار نداشتند و به آنها در گذشته کم‌تر توجه شده بود را وارد عرصه مدیریتی کردیم.

دانشگاه آزاد بوشهر در جذب دانشجو دو رتبه ارتقا یافت 

وی عنوان کرد: امروز با توجه به اینکه باید همه هزینه و درآمد مجموعه تامین کنیم، با انتصابات و چیدمان مدیریتی که انجام شد، در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۵ درصد رشد در جذب دانشجو داشتیم، ترم جدید نیز نسبت به مشابه سال ۱۳۹۹ نیز ۲۵ درصد رشد جذب داشجو داشتیم. با این اقدامات رتبه دانشگاه از ۱۰ به هشت ارتقا یافت.

شرایط فعلی دانشگاه آزاد عالیشهر از زبان رئیس واحد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در خصوص عدم استفاده از فضای دانشگاه آزاد عالیشهر، عنوان کرد: فضای محیطی دانشگاه آزاد عالیشهر به دلیل اینکه سال‌ها از آن استفاده نشده بود با بررسی که انجام شد ضرر مالی ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان داشت، به دلیل مسافت تا مرکز استان امکان ریزش دانشجو داشتیم، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد، و دلایل دیگری که وجود داشت مجبور شدیم در مرکز شهر مکان‌های اداری و کلاس‌ها را برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با برنامه ریزی که شده است ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد از دانشگاه آزاد عالیشهر داریم، اذعان کرد: در مجموعه دانشگاه آزاد عالیشهر دو هزار راس نخل کاشته شده بود که به دلیل کم‌آبی بیش از هزار راس نخل از بین رفته است.

دانشگاه آزاد عالیشهر به منطقه علم و فناوری تبدیل می‌شود 

حیدری سنگستانی در خصوص آینده دانشگاه آزاد عالیشهر گفت: با مشورت از بزرگان استان و صاحب نظران و هماهنگی با سازمان مرکزی برنامه داریم بخشی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی عالیشهر را به منطقه علم و فناوری تبدیل کنیم. بخشی از قسمت بایر دانشگاه نیز در قالب تعاونی مسکن بعداز اخذ مجوز از سازمان مرکزی به کارکنان واگذار شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بوشهر تصریح کرد: مجموعه اداری و دانشجویی به جای دیگری منتقل شد تا فاصله کمتری با مجموعه کلاس‌ها داشته باشد و دانشجو برای انجام امورات دانشجویی مشکلات کمتری داشته باشد. اما ساختمان شهید مطهری دانشگاه آزاد بوشهر در نظر داریم به یک درمانگاه مجهز تبدیل شود که دارای داروخانه، درمانگاه و مطب پزشکان متخصص باشد. در این درمانگاه خدمات ویژه به کارکنان دانشگاه، اساتید و دانشجویان ارائه خواهد شد.

ایجاد درمانگاه ویژه دانشگاه آزاد در بوشهر 

وی با بیان اینکه حضور پزشکان فوق تخصص برکاتی برای دانشگاه و استان بوشهر خواهد داشت، گفت: با استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته‌های پزشکی جدیدی مانند فوریت‌های پزشکی دریایی، روانشناسی بالینی، بهداشت محیط و پرستاری دانشجو می‌پذیریم.

حیدری سنگستانی با ارادت به شهدا بخصوص شهدای دانشمند، افزود: دومین کنفرانس پژوهش‌های هسته‌ای با همکاری سازمان انرژی اتمی بوشهر برگزار شد و تندیس ویژه شهید احمدی روشن با حضور پدر و مادر به برگزیدگان اهدا شد. با هماهنگی که انجام خواهیم داد، دبیر خانه دائمی در بوشهر ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای ایجاد ۱۸ کارگروه با حضور هیات علمی دانشگاه، دانشجویان و فعالین صنعت هستیم که اولویت با پایان نامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و کار آفرینی، اظهار کرد: در راستای توجه به محصولات استان بوشهر، دستگاهی با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان طراحی و ساخته شده است که این دستگاه در دانشگاه آزاد عالیشهر مستقر و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بوشهر با اشاره به ناوگان حمل و نقل و سیستم کامپیوتر دانشگاه، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل در دانشگاه آزاد سراسر استان و سیستم کامپیوتر همه دانشگاه‌های استان بروز رسانی شده است. تلاش داریم تا پایان همین ترم مطالبات همه کارکنان و اساتید دانشگاه پرداخت شود.

حیدری سنگستانی افزود: در حال پیگیری ساختار پیشران انقلابی در راستای آرمان‌های نظام هستیم که به عنوان بازو کشور باشیم. این امر با همکاری اعضاء هیات علمی دانشگاه و دانشجویان ایجاد می‌شود. به هیمن دلیل درخواست جذب ۳۰ هیات علمی دانشگاه داده شده است که از بین افراد انقلابی پذیرش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید