منو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸

حل مشکل اشتغال و مسکن، زمینه ازدواج جوانان را فراهم می سازد

اکبر پورات

به گزارش شغاب: اکبر پورات روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مساله پیری و اهمیت جوانی جمعیت نشان دهنده مهم، اساسی و تعیین‌کننده بودن این مساله است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که دچار پیری جمعیت شده‌اند به دشواری راه رهایی از تبعات آن را یافته‌اند، افزود: لازم است برای این مساله اقدام علمی، عمیق و اساسی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: این مهم از طرفی با تمرکز و همراه‌سازی عموم مردم با سازمان‌ها و دستگاه‌های اثرگذار و سازمان‌های مردم نهاد و از سویی با اجرای صحیح و دقیق قانون جوانی جمعیت محقق می‌شود.

پورات گفت: در برنامه‌ریزی برای نقشه پیشرفت استان بوشهر توجه به حوزه جمعیت و مبتنی بر سیاست‌های جمعیتی ضروری است و در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف خود همت مضاعف داشته باشند.

وی تاکید کرد: در کنار همت دستگاه‌های مرتبط، باید از ظرفیت مساجد، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه و صدا و سیما نیز کمک گرفت.

پورات با بیان اینکه حل مساله اشتغال و مسکن جوانان نقش مهمی در ترغیب آنها به ازدواج و فرزندآوری دارد، اظهار کرد: استاندار بوشهر در این زمینه به طور جدی پای کار است و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان هم استانی در پارس جنوبی ، اجرای طرح ازدواج آسان و تامین زمین رایگان برای مسکن نمونه‌هایی از این اقدامات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: با این وجود دستگاه‌های اجرایی بوشهر باید به اقدامات خود در راستای قانون جوانی جمعیت شتاب دهند.

پایان خبر/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید