منو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴

پروژه کنار گذر آبپخش با کم کاری مسئولان وقت مواجه شد/بیش از ۱۲هزار واحد مسکونی در حال ساخت می باشد+تصویر

به گزارش شغاب: محمدهادی رستمیان معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار بوشهر صبح امروز در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی مدیران اظهار داشت: نیازمندهای و اولویت‌های استان را باید شناسایی کرد تا در آینده چالش ها حداقل باشد، گفت: در سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر روکش استالیتی در استان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه در اجرای کنار گذر آبپخش-سعدآباد کوتاهی صورت گرفته است، گفت: در سال های قبل تملک‌های مورد نیاز پروژه باید صورت می گرفته است که در حال حاضر معارض وجود دارد.

رستمیان از اضافه شدن ۲۵ کیلومتر به محور بزرگراهی استان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته با اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته با کمترین میزان قطعی برق مواجه شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: بیش از ۴۰ هزار مشترک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان شبکه برق خود را توسعه داده اند و بیش از ۲۰۰ دستگاه با راه اندازی پست هوایی افت فشار شان رفع گردیده است.

رستمیان اضافه کرد: ۶۰۰ پنل خورشیدی به عشایر تحویل شده که در مجموع ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح یا در مرحله عملیاتی قرار گرفته است.

وی در خصوص تامین مسکن گفت: در زمان حاضر تلاش شده به شیوه خودمالکی، بافت فرسوده، مسکن روستایی و شهری مسکن مورد نیاز برای فاقدان مسکن تامین شود که تاکنون عملیات اجرایی ۱۲هزار و ۲۷۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز و در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به طرح جوانی جمعیت، بیان کرد: طی بازدید انجام شده از شهر جدید عالیشهر بوشهر زمین‌هایی که سال‌ها به صورت بلاتکلیف مانده (۱۶۰ و ۳۰۰ هکتاری) با سیر مراحل قانونی طی یک ماه آینده در قالب یک هزار واحد زمین ویلایی در اختیار ثبت نام شدگان طرح جوانی جمعیت واگذار می‌شود.

رستمیان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۸۰ متر مربع به زیر بنای درمانی اضافه شده است، خاطر نشان کرد: سه بیمارستان جدید در بوشهر، برازجان و جنوب استان در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری شاهد افزودن ۴۰۰ تخت خواب به مراکز درمانی استان خواهیم بود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های استان ۳۵هزار و ۶۰۰ مترمکعب بود که با وارد مدار شدن بخشی از این واحدها میزان آب تولیدی استان با افزایش سه برابری به ۱۰۲هزار و یکصد مترمکعب افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: افزون براین در زمان حاضر ۱۰۹هزار و ۹۷۵ مترمکعب پروژه آب‌شیرین کن شامل یک هزار مترمکعبی هلیله، سه هزار و ۷۵۰ مترمکعبی دیر، ۷۰هزار مترمکعب نیروگاه اتمی، پنج هزار مترمکعبی کنگان، هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آبپخش، هفت هزار مترمکعب بوشهر و ۱۸ هزار مترمکعب سیراف – جم نیز در حال انجام است.

رستمیان با اشاره به وارد مدار شدن بخشی از سدهای استان بوشهر، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر پنج سد دالکی، دشت پلنگ، باهوش، اخند، خائیز در دست اجرا و افزون براین مطالعه سدهای کاردنه دشتی، دهرود دشتستان، چهارروستایی گناوه، کلاکل و انوری در شبانکاره نیز آغاز شده است.

پایان خبر/

  1. بی توجهی به کنار گذر آبپخش، ظلم به مردم آبپخش هست، چرا که مردم در موقع عصر و شب در خیابان اصلی کلافه شده اند، خیابان گنجایش کامیون و تریلر را ندارد ٠ هزینه بلوار کشی پل کلل تا آبپخش و میاندشت بیهوده هست٠

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید