منو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱

اولین مرکز صنایع دریایی کشور با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان در دیر افتتاح می شود

به گزارش شغاب: عبدالمجید دوراهکی مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بیکاری یکی از چالش‌های کشور ما و اکثر جوانان بوشهری است که با آن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه مطالبه اصلی مردم رسانه‌ها بوده است‌.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر افزود: یکی از دستگاه‌های اجرایی حلقه متصل ارزشمند برای رفع بیکاری با ارائه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های استان سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای می‌باشد.

وی با اشاره به سند توسعه مهارت‌‌آموزی استان بیان کرد: ما در سال ۹۸ سند توسعه مهارت‌آموزی استان متناسب با طرح تکاپو و ظرفیت‌های استان بوشهر مانند نفت‌وگاز، دریایی و شیلات، کشاورزی و حوزه‌های معدنی و دانش‌بنیان تدوین کرده‌ایم.

این مقام مسوول با توجه به سیاست‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان توضیح داد: ما در سازمان هر شهرستان‌ استان بوشهر را در یک حوزه تخصصی مهارت‌آموزی معین کرده‌ایم.

دوراهکی ادامه داد: مرکز کنگان مسوول آموزش‌های نیروی انسانی حوزه نفت و گاز پتروشیمی است؛ اولین مرکز صنایع دریایی و شیلات کشور در شهرستان دیر با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در شهرستان دشتستان اولین مرکز تخصصی صنایع کشاورزی و حوزه نخیلات وجود دارد همچنین تفاهم‌نامه آموزش و توانمندسازی کارگران حوزه نخیلات با اتاق بازرگانی تدوین شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان در حوزه فنی‌و‌حرفه‌ای عنوان کرد: استقبال مردم از مرکزهای آموزشی مهارتی کم است در صورتی که ما ۱۰ حرفه در وزات نفت تضمین اشتغال داریم.

این مقام مسوول گفت: ۱۳ هزار نفر معرفی به مرکز آموزش و سنجش داشتیم که ۷ هزار نفر موفق به اخذ گواهینانه از فنی‌و‌حرفه‌ای شدند؛ در سال جاری ۵۱ درصد اشتغال‌زایی در مرکزهای اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

دوراهکی با بیان طیف آموزش‌دیدگان فنی‌و‌حرفه‌ای اظهار داشت: بیشترین حجم آموزش دیدگان ما سربازان نیروی‌های مسلح، دانشگاه‌ها، زنان سرپرست خانوار و روستاییان و عشایر می‌باشد؛ حتی در زندان‌ها، مراکز ترک اعتیاد معلولین و بهزیستی ما آموزش‌های فنی‌ و مهارتی ارائه می‌دهیم.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد: تفاهم‌نامه‌ای هفته آینده با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها بین فنی‌و‌حرفه‌ای منعقد خواهد شد که  تمام فارغ تحصیلان دانشگاهی و رشته‌های مرتبط طی این تفاهم‌نامه دوره ۶ ماهه کارآموزی در پتروشیمی‌ها می‌بینند و در نهایت با تشخیص پتروشیمی استخدام خواهند شد.

وی با توجه به شعار سال ابراز کرد: در راستای تحقق شعار سال در حوزه دانش‌بنیان اولین مرکز آموزش نوآوری با استقرار کانون‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در گناوه در حال احداث است.

دوراهکی تاکید کرد: سال آینده رصد اشتغال را به ۷۰ درصد با شعار هیچ کارآموز فنی‌و‌حرفه‌ای نباید بیکار باشد را خواهیم رساند.

انتهای پیام/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید