منو پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۸

۹۵۰ نفر بوشهری مستمری بگیر صندوق بیمه کشاورزی، روستایی اند

کیانوش کازرونی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار شغاب اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر،  جز چهار صندوق دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که این صندوق بعد از تامین اجتماعی، از لحاظ منابع مالی و تعداد بیمه شدگان دومین صندوق کشوری محسوب می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر افزود:  این صندوق در سال ۱۳۸۹ کار خود را در استان بوشهر آغاز کرد و از مزایای بلند مدت این صندوق می توان به از کارافتادگی، بازنشستگی‌ مستمری بازماندگان و همچنین نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

کازرونی تصریح کرد: مبنای پرداخت حق بیمه در صندوق روستایی ۱۵ درصد است که ۱۰ درصد آن توسط دولت یا همان کارفرما پرداخت می شود و بیمه شده نیز فقط ۵ درصد را متقبل می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ کارگزاری در سطح استان فعال اند، گفت: به دنبال آن هستیم به دهیاری های فعال کارگزاری بدهیم به عبارتی کشاورز و روستایی میتوانند در آنجا ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق شوند و سن بازنشستگی این صندوق نیز براساس ضوابط و قوانین ۶۵ سال می باشد.

کازرونی از عضویت ۷۵۴ سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۱۱۵۲ سرپرست تحت پوشش بهزیستی، در این صندوق خبر داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر  استان بوشهر با بیان اینکه ۲۰۰ میز خدمت در مناطق مختلف استان از سال گذشته تاکنون برگزار شده است، گفت:  ۸۵ هزار نفر در استان بوشهر در حوزه کشاورزی و روستایی مشمول بیمه صندوق روستایی می شوند که تاکنون ۲۶ هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند.

وی عنوان داشت: ۴ هزار نفر سرپرست خانوار از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند که بتوانند به عضویت این صندوق در بیایند، لذا باید از مسئولیت های اجتماعی نفت برای این افراد بهره برد.

کازرونی افزود: در زمینه جذب رتبه ۱۵ کشوری و از لحاظ تمدید رتبه دوم کشوری توسط  صندوق استان کسب شده است.  مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۹۵۰ مستمری بگیر این صندوق در استان بوشهر هستند که از این شمار ۱۸۱ نفر از کارافتادگی، ۴۰۶ نفر مستمری بازماندگان و ۱۵۳ نفر بازنشستگی پیش از موعد از این صندوق دریافت می‌کنند.

وی از فراهم شدن انتقال سوابق ۲۵۰ نفر بیمه شده از این صندوق به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در صندوق بیمه روستایی اگر برای سرپرست خانوار مشکلی ایجاد شود، همسر میتواند دو مستمری دریافت کند.

کازرونی از تشکیل قرارگاه کرامت در این صندوق خبر داد و گفت: در  تشکیل این قرارگاه ۸ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که۲ هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار از جمعیت روستایی و عشایری فاقد بیمه این استان زیر پوشش قرار گرفته اند و  تا پایان سال جاری این سهمیه محقق و به جمعیت برخوردار از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان افزوده شوند.

انتهای پیام/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید