منو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳

تخریب خور جفره به بهانه گردشگری!+فیلم

به گزارش شغاب: تغییر و تخریب محیط زیست به تدریج اثرات مخربی را بر روی زندگی انسان و جانوران بر جا خواهد گذاشت ،جوامع بشری باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت نمایند تا به چرخه زندگی شان خدشه ای وارد نگردد.

یکی از مسائل نگران کننده این روزهای صیادان بوشهری، ایجاد اسکله تفریحی به بهانه پروژه گردشگری است که باعث آسیب و تخریب خور جفره خواهد شد و این اقدام بسیار تلخ و تاسف آور است و لزومی بازنگری مجدد و انتقال این پروژه به نقاط دیگر است.

قدمت خور جفره به بیش از ۱۰۰۰ سال بر میگردد، حال قرار است اسکله تفریحی و گردشگری جدیدی در این محل ایجاد شود؛ این اقدام در حالی است که با نگاهی گذرا به اطراف، اسکلت نیمه کاره بزرگی مشاهده می شود که عمر این آهن های زنگ زده به بیش از ۱۲ سال بر می گردد و عابرانی که از این محل تردد میکنند حداقل تاکنون یکبار از خود پرسیده اند پروژه ای که به بهانه تفریح و گردشگری ساخته شد پس چه وقت به بهره برداری خواهد رسید؟

وام های دولتی که در این بین پرداخت شد به چه نحوی هزینه شده است؟

هر چند گردشگری باعث توسعه و رونق گردش مالی می شود اما اگر به صورت هدفمند و قانونمند نباشد خسارات جبران ناپذیری تحمیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و محیط زیست استان بوشهر باید توضیح دهند بر اساس چه نظر کارشناسی برای ساخت این اسکله مجوز صادر شده است؟ در حالی که افکار عمومی بعد از ۱۲ سال کماکان چشمان شان نظاره گر اسکلت نیمه کاره ای است که به حال خود رها شده است و منابع مالی بیت المال نیز به هدر رفته است.

همچنین با ساخت این اسکله احتمال می رود در آینده زندگی آبزیان و معیشت خانواده های زیادی را مورد آسیب قرار بگیرد.

امید است دستگاه های نظارتی و دادستان استان نسبت به مطالبه عمومی مردم اقدام جدی نمایند.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید