منو یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۰

استقلال تهران یا راه آهن و آزادراه بوشهر-شیراز؟

شغاب_ناصر گنجه فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی نوشت: این نوشتار نگاهی به آن بخش از مشارکتهای جامعه صنعتی – شرکتی ارائه می دهد که به عنوان مسئولیت های اجتماعی شناخته می شود.

ایده اصلی مسئولیت اجتماعی این است که هر صنعتی یا شرکتی باید برای بیش از مسئولیت های قانونی خود در قبال سهامداران،کارکنان، تامین کنندگان و مشتریان، عمل کند وپاسخگوباشد، به این معنا که باید از هر صنعت یا شرکتی انتظار داشت که پیامدهای غیراقتصادی فعالیت های خود راباتوجه به جامعه گسترده تر به رسمیت بشناسد و مسئولیت کامل آن رابپذیرد.

مخارج و هزینه کرد اعتبارات مسئولیت های اجتماعی در پروژه های عمرانی،فرهنگی، زیست محیطی و … می بایست بیشتر با استراتژی دقیق، برنامه ریزی مدون و اثراگذاری حداکثری باشد اما متاسفانه در سال های اخیر این هزینه کرد ها با هدف شهرت سازی و مدیریت ریسک شرکت و تفکرات شخص مدیرمجموعه انجام می گیرد.

به تازگی هلدینگ محترم خلیج فارس که مجموعه ای از چند پتروشیمی بزرگ است در راستای مسئولیت های اجتماعی اقدام به سرمایه گذاری در استقلال تهران کرده است. باید به این موضوع نیز توجه داشت که بیش از ۶۰ درصد از این پتروشیمی های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر قرار گرفته است. حال یک سوال مهم و اساسی مطرح میشود که آیا این سرمایه گذاری در استقلال تهران ارزشمند تر از سرمایه گذاری در پروژه های مهمی مانند راه آهن بوشهر-شیراز یا آزادراه بوشهر-شیراز است که میتواند دریای خزر را به خلیج همیشه فارس متصل کند و باعث ایجاد هزاران شغل جدید و جلوگیری از کشته شدن هم وطنان عزیزمان شود و یا در راستای شهرت سازی مدیران مجموعه صورت گرفته است.

مطابق به شعار هوشمندانه سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده شده و تاکید ویژه ایشان به وزیر نفت مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی (در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی)، مدیریت وقت هلدینگ خلیج فارس به هیچکدام از این رهنمودها عمل نکرده است زیرا سرمایه گذاری در راه آهن و آزادراه بوشهر-شیراز با توجه به اتصال شمال به جنوب کشور و دریا به دریا زیرساخت و زمینه ساز اصلی مشارکت مردم کشور و خصوصا استان بوشهر در جهش تولید است.

نگارنده امیدوار است در ادامه راه هلدینگ خلیج فارس نگاه ویژه تری به استان بوشهر و مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خود نسبت به مردم شریف استان بوشهر داشته باشد.

پایان خبر/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید