منو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب شدند+تصویر

به گزارش شغاب: در جلسه‌ای با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برای نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم آقایان محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و خانم بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرا قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرا قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقى رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی آمده است: در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و خانم بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرا قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

در این حکم همچنین آمده است: امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی موجود در آن استان و در چارچوب موازین و اصول منشور انقلاب و هماهنگ با دبیرخانه هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی و استاندار محترم، در انجام صلاحیت‌های مقرر در ماده ششم شیوه‌نامه فوق‌الذکر موفق و موید باشد.

گفتنی است هرگونه دستورالعمل، آیین‌نامه و بخشنامه مغایر با قانون اساسی که مظهر اهداف انقلاب اسلامی است از طریق این اعضا در نهاد ریاست جمهوری قابل پیگیری و اصلاح است.

لازم به ذکر است اجرای صحیح قانون اساسی، درمان و علاج آلام و برخی مشکلات جامعه است و باید اساسا کارها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

بدیهی است در این راستا نیاز به همکاری کارشناسان حقوقى قضات دادگستری، کانون وکلا و وکلای قوه قضاییه، کارشناسان رسمی دادگستری، اساتید دانشگاه‌ها‌ نخبگان در علوم مختلف است و این افراد می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان باشند.

پایان خبر/

برچسب ها

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید