منو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸

سناریو جدید یک کانون صنفی در دانشگاه‌ خلیج فارس که بوی زنده کردن اغتشاشات را می‌دهد+تصویر

به گزارش شغاب_داوود بحرینی: اسفندماه سال قبل انتخابات چهارمین مجمع عمومی کانون صنفی استادان دانشگاه خلیج فارس که به صورت غیر قانونی و بدون دریافت هیچ گونه مجوزی برگزار شده بود، بر اساس اخبار رسمی صحت این انتخابات غیر قانونی رد شده است

برخی از اساتید دانشگاه خلیج فارس که در سال ۱۴۰۱ به صورت آگاهانه با اغتشاشات همراهی کردند بدون دریافت هیچ گونه مجوزی از وزارت علوم، وزارت کشور، استانداری بوشهر و دستگاه‌های امنیتی استان، علی‌رغم مخالفت مدیران دانشگاه با این انتخابات غیر قانونی در حیاط دانشگاه خلیج فارس اقدام به برگزاری انتخابات کردند.

مجموعه‌ی نظام، دولت و مدیران دانشگاه خلیج فارس هیچ گونه مخالفتی با فعالیت‌های صنفی قانونمند برای پیگیری امورات صنفی ندارد اما چرا برخی از افراد حاشیه‌دار به دنبال فعالیت غیر قانونی و بدون طی کردن مراحل قانونی هستند؟!

حضور نامزدهایی چون تهمينه جلالی دانشیار دانشکده علوم و فناوری نانو و زیستی که از فعالین جنبش زن، زندگی آزادی در فتنه ۱۴۰۱ بود و همچنان نیز در این مسیر گام بر می دارد که باعث می‌شود مخاطب تصور کند این انتخابات بیشتر سیاسی است تا صنفی!

مجتبي صداقت جو استادیار دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده که خود را دبیر این تشکل صنفی سیاسی می داند و از مهره های اصلی تعطیلی غیر قانونی کلاس ها درسی در فتنه ۱۴۰۱ به تازگی اقدام به هشتگ‌ گذاری تحت عنوان (نه به اعدام توماج صالحی) منتشر کرده است که این اقدام ممکن است منجر به زنده‌ کردن اغتشاشات کند و از طرفی به دنبال زیر سوال بردن دستگاه قضایی کشور باشد.

مجتبی صداقت جو

نام چهره‌های دیگری چون حسین شیرکانی در این تشکل صنفی سیاسی که در سال ۱۴۰۱ به دنبال استعفا (حجت پارسا که آتش بیار معرکه برای دشمنان جمهوری اسلامی شد)؛ از مدیر پژوهش دانشگاه خلیج فارس استعفا داد، دیده می شود.

حسن آبین یکی دیگر از افراد انتخاب شده این تشکل صنفی سیاسی می باشد که بی احترامی‌های وی در یکی از مراسمات فرهنگی به یکی از شخصیت‌های انقلابی کشور هنوز تا هنوز است در خاطر ذهن‌‌ها باقی مانده است.

نام محمدرضا محمدی‌زاده‌ سرپرست اسبق دانشگاه خلیج فارس نیز به عنوان یکی از اعضا کمیته برگزاری این انتخابات دیده می شود که در اوایل دولت روحانی و در دوران مدیریت‌ کوتاه‌اش بی مهری‌هایی با نیروهای انقلابی این دانشگاه انجام داد که در پایان نتوانست به عنوان رییس بر کرسی دانشگاه خلیج فارس تکیه بزند.

تمام این موارد گویای این است که برخی اساتید دانشگاه خلیج فارس بیشتر به دنبال اهداف سیاسی و کار سیاسی هستند و ایجاد فضای دو قطبی در این فضای علمی، فرهنگی می باشند.

برخی از اساتید دانشگاه خلیج فارس که خود را متولی این کانون صنفی، سیاسی می دانند آنقدر گستاخ شده اند که به خود اجازه می دهند به صورت علنی در یک گروه مجازی تحت عنوان کانون صنفی استادان P.G.U به ارکان و اصول نظام توهین و هتاکی کنند.

در برخی موارد این اساتید خود حق پندار و مدعی آزادی بیان با دانشجویانی که مخالف فکر و اندیشه آنها هستند با مردود کردن و کم کردن نمره‌های درسی برخورد نا جوانمردانه می‌کنند تا نشان دهند که چقدر با آزادی و آزادی بیان میانه دارند.

مسئولین دانشگاه خلیج فارس باید با کسانی که آب به آسیاب دشمنان می ریزند و آزادانه و آگاهانه پیاده نظام دشمن شده اند و بجای فعالیت علمی، فرهنگی به دنبال بمباران کردن ذهن دانشجو هستند برخورد قاطع انجام دهند.

پایان خبر/

  1. سلام. تا جایی که خبر دارم اینها که استاد دانشگاه هستن هر کدومشون ماهی پنجاه – شصت میلیون از مملکت حقوق میگیرن. اینهایی که نوشتی از سر شکم سیری است؛ وگرنه نمک خوردن و نمکدون شکستن معنی نداره. اگه نظام بد بود که به اینها علف هم نمیداد…. خداییش اینها توو دانشگاه چه میکنن؟؟؟؟؟!!!!

  2. اونجایی که به شما خبر دادن اشتباه کردن برادر الکی دور کاسه بقیه را لیس نزن. الان همه اساتید دانشگاه حقوق شون از دانشجویان لیسانس صفر کیلومتر که فارغ‌التحصیل میشن و وارد عسلویه میشن پایین تره. البته اگه هیبت بلند مرتبه مملکت ترک بر نمیداره با این انتقاد

  3. شغاب زدی به سیم آخرااااا. این چه مدل نوشتنه؟ آبروی اینها رو بردی. واقعا اگه مطالبی که نوشتی درست باشه، باید اینها رو هوووو کنن. توی دانشگاه‌های آمریکا چه خبره، توی دانشگاه‌های ما چه خبره!!! من که باورم نمیشه….

    ادمین شغاب: از انتشار بخشی از نظر شما پوزش میطلبیم.

  4. حالا بقیه هیچ، اما اون نفر آخری که نوشتی خودش سرپرست دانشگاه بوده چزا برگزار کننده شده؟؟؟ یعنی تلاش کرده بقیشون رو بفرسته توی صنفی؟ اینها که

    شغاب اینها رو از کجا درآوردی؟ سند داری؟
    اگه واقعا سند داری رو کن.

  5. درود. بیچاره بچه‌های مردم که قراره زیر دست این اساتید تربیت بشن. من دارم احساس افسردگی میکنم

  6. عجب! هزار بار عجب!!!!
    عمو حسین، تردید نکن که هیبت بلند مرتبه مملکت با این انتقاد و ادبیات زشت شما که هیچ، با گنج قارون و قدرت فرعون هم آخ نمیگه. مردم ادبیات امثال شما رو خوب میشناسن. اصلاً حرف من سر ریال و تومن این استاد و اون استاد نیست عمو حسین. حرف من سر اینه که حتی اگه خبر و تحلیل شغاب نادرست هم باشه، بازم حضور چنین آدمهایی توی دانشگاه ننگه. شما نگو پنجاه میلیون، بگو بیست میلیون. آدم با شرف از توماج صالحی دفاع نمیکنه؛ آدم با شرف رأی مردم رو زباله فرض نمیکنه؛ آدم با شرف که روزی رییس دانشگاه بوده، عضو کمیته برگزاری اونجا نمیشه؛ این عکسهایی که شغاب گذاشته واقعاااااا مایه خفت و ننگه.
    حالا شما چراااااا دردت گرفته عمو حسین؟؟؟
    البته من حواسم هست که دکتر شهید مصطفی چمران هم استاد دانشگاه بود؛ تو هم یادت بمونه لیسانسه باشرافت و زحمتکش عسلویه افتخار مملکته. نوش جونش هر چی که بگیره. گوارای وجودش

  7. دوست عزیز.
    رسالت خبرنگاری و خبرگزاری بسیار رسالت والایی است. سعی کنیم در این چند صباحی در این دنیای فانی زندگی میکنیم امانت دار درستی باشیم؟؟؟ به جزئیات نمی پردازم
    محمدی زاده خودش نخواست که رئیس شود.

  8. دوروز در این دنیا زندگی میکنید.باشرافت زندگی کنید و اخبار سفارشی برای لایک و ویو بیشتر درست نکنید.

  9. بسم الله الرحمن الرحیم
    این باب توهین و دو به هم زنی که باز شده عاقبتش برای هیچ کسی خوش نیست. تقوا داشته باشید و هر حرفی رو باور نکنید. اون هم بدون سند یا با یکی دوتا سند غیر محکم. چه این بیان و چه بیان های مشابه دیگه ای که در جهت خلاف اون نوشته می شه فقط ریشه در تفرقه افکنی و آب به آسیاب دشمن ریختن دارند. فراموش نکنیم که همه انسانیم، مسلمانیم، ایرانی و دارای شرف انسانی. همین کافی هست که با هم متحد و یک دل باشیم.

  10. سلام
    جهت تنویر افکار عمومی عرض کنم که بعد از عید نوروز مشخص شد پاداش و حق جلسه های عجیبی به برخی مدیران دانشگاه خلیج فارس داده شد ظاهراً اعضای شورای صنفی هم بسیار مخالف این کار و خواستار روشن گری بودند همچنین چندین فقره فساد های مالی دیگر توسط مدیران انجام شده بود از این جهت فقط به خاطر تسویه حساب این اخبار منتشر گردید

    به افراد عادی (بدون پست دولتی) عرض می کنم که کارهای سیاسی بسیار خطرناک و دارای عواقب بدی هستند نمونه اش انتشار همچین اخباری

  11. ببخشید فضولی میکنم ولی تعدادی دارن فضای دانشگاه رو آلوده میکنن. اونی که بهش میگید کانون صنفی، در واقع کانون سیاسی کاری هست. بیان و گزارش بدن به افکار عمومی که کدوم مساله صنفی رو پیگیری کردن؟ فقط دانشگاه رو مسموم کردن با تفرقه‌افکنی و فتنه
    محصا امینی و طوماج سالهی صنفی هستن؟

  12. ارادت. من خودم کارمند دانشگاه هستم. در طول سال قبل همه پرسنل هر کدوم حدود پانزده میلیون پاداش نقدی و غیرنقدی دریافت کردن. آخر سال ریاست دانشگاه به حدود یصدو پنجاه نفر از مدیران پاداش داد. شورای کارکنان و کانون صنفی چنان هیاهویی کردند که حیثیت دانشگاه رو هدر دادند. بابا دست مردم هم ندیدین!!! مقام عالی هر دستگاهی حق داره مدیرانش رو تشویق کنه. واقعا خجالت داره

  13. آقای امانت دار عزیز. چه خوب گفتی عزیزم. دکتر محمدرضا محمدی‌زاده خودش نخواست بمونه، چون خوب میدونست توانایی اداره داتشگاه رو نداره. ببین عزیز همین جنجالهای اخیر بخاطر برگزاری غیر قانونی کانون صنفی است که شغاب نوشته محمدی‌زاده برگزار کرده. اینا باعث میشن استادای جوان هم تو و منجلاب فرو برن و بدبخت بشن. مسوولیت هرچی خرابی هست به گردن امثال همین‌هاست. همین‌ها بقیه رو هم تحریک میکنن

  14. والا تا جایی که دیدیم وقتی بدون سند میخوان کسی خراب کنن، یا تهمت مالی سیش میزنن یا تهمت ناموسی. حالا پاداش آخر سال چنن که بخاطرش آبرو ملت میبرین؟ گپ داره بحضرت عباس؟ خالو ول کن. پاداش سی آبروریزی چیز خوبی نی، برو فکر یه چی دیگه باش خالو

  15. با سلام. رسانه محترم وقتی حرف از کانون صنفی میزنی و برای همه دردسر درست میکنی، کمی تحلیل هم داشته باش. یه خبر رو پرت میکنی وسط و همه رو با هم بی حیثیت میکنی. کانون صنفی استادان دانشگاه خلیج فارس حدود صدوپنجاه عضو داره که همگی از نخبگان استان و کشور هستن. اگه اطلاع ندارید لطفاً الکی جو ندید. مجموع کسانی که در اتفاقات سال ۱۴۰۱ کنشگری داشتن به ده نفر هم نمی رسن. کانون صنفی خیلی هم خوبه، برید اعضایی که کنشگری داشتن رو هر کاری خواستید بکنید. شما خیال کردین اکثریت استادان بی کار هستن که بردارن توی فضای مجازی چرت و پرت بنوسن! چکار به کانون صنفی دارین آقای محترم. حداقل بگید اعضای کنشگر کانون‌ صنفی. همه رو با هم گره نزنید لطفاً. اساساً کارتون نادرسته

  16. جناب استاد عزیزم
    منم استادم
    نگو کنشگر
    بگو اغتشاشگر
    کسی که کلاس تعطیل میکنه اغتشاشگره….
    کسی که به نام خدای رنگین کمان استعفا میده اغتشاشگره….
    کسی که عیله نظام استوری میکنه اغتشاشگره….
    کسی که مقابل حکومت و انقلاب قد میکشه اغتشاشگره….
    کسی که سر سفره جمهوری اسلامی نون کوفت میکنه و جفتک میزنه اغتشاشگره….
    استاد عزیزم نگو کنشگر
    بگو اغتشاشگر عزیزم
    البته اینها به قول شما انگشت شمارن. بقیه مثل من و شما کارمون رو میکنیم و زندگیمون رو میکنیم
    اگه اغتشاشگرا بذارن….

  17. یعنی با کلمه کنشگر میخوای قشنگش کنی استاد؟!
    زشتی کارشون از این حرفا گذشته….

    خدای رنگین کمان به داد اغتشاشگران برس

  18. چند نفر محدود بقیه رو هم دنبال خودشون کشیدن و بنظرم فقط دنبال منافع خودشون هستن. اصلاً چرا رفتن اسناد مالی رو منتشر کردن؟ اگه مردونگی دارن شفاف اعلام کنن که چه کسی این کار رو کرده. همه جای دنیا انتشار اسناد اداری، جرم هست. اینها دزدی کردن. اینها خیانت کردن. آدم خائن که مدعی میشه. آدم خائن باید جواب پس بده. شما روسیاه شدین. کدوم شورای کارکنان؟! کدوم کانون صنفی؟! شرافت داشته باشید و مردونگی. شما نام دانشگاه رو خدشه‌دار کردین. چرا کمیته تخلفات کارکنان فعال نمیشه؟
    شما دلسوز دانشگاه هستین؟

  19. سلام
    متاسفانه الان ( و حتی دوره مدیریت قبل) سیستم نظارت در تمامی سطوح در دانشگاه خلیج فارس بسیار منفعل عمل میکند برای روشن تر شدن موضوع، چند نمونه را کلی میگویم:
    استادی دو سال است بدون اجازه دانشگاه خارج از کشور است دانشگاه تاکنون هیچ اقدامی نکرده است!!

    به چند استاد اخراجی پست مدیریتی داده است !!

    مدیران از قدرت مدیریتی خود بیش از اندازه استفاده می کنند نمونه اش ارتقاء مرتبه اساتید، جذب و تبدیل وضعیت اساتید و کارمندان!!

    تخصص (به همراه تعهد) معنی ندارد سفارش و باند بازی در دانشگاه خلیج فارس بیداد می کند!!!

    نیروهای انقلابی به حاشیه رانده شده است
    غالب افراد دارای پست، متعهد نیستند فقط به حفظ صندلی مدیریتی و به منافع شخصی فکر می کنند!!!
    بسیاری از کارمندان چند شغله هستند و شغل اصلی (چه کارشناس اداری چه کارشناس آموزشی یا ….) را به ضعیف ترین شکل انجام میدهد برای انجام وظیفه قانونی طلب اضافه کار میکنند هیچ کسی نظارت نمی کند

    بسیاری از هیأت علمی وظایف آموزشی را به ضعیف ترین شکل انجام میدهد دانشجویان هم ناراضی هستند اما کسی نظارت نمی کند

    هم اکنون چند استاد شب ها در اتاق کار خود می‌خوابد اگر اتفاق ناگواری برای این اساتید بیفتد چه کسی پاسخگو است ؟

    سیاست گذاری در دانشگاه خلیج فارس معنی ندارد. برنامه ای برای ۱۰ سال آینده وجود ندارد. فقط اعداد و ارقام
    مطمئن باشید ۱۰ سال آینده بسیاری از رشته ها (به علت قدیمی بودن و نداشتن دانشجو) حذف خواهد شد
    صبحت من سر ریاست دانشگاه فعلی یا قبلی یا قبل تر نیست کلی است ما دانشگاهیان (چه استاد چه کارمند ) در برابر نسل آینده مسول هستیم

  20. درود
    خواهشمند است اخبار دانشگاه خلیج را بیشتر انتشار دهید تا استادان و مدیران دانشگاه خلیج زیر ذره بین باشند سنجیده عمل کنند آگاه باشند باید جوابگوی تصمیمات، اعمال و رفتار خود باشند

  21. با سلام و احترام.
    شأن دانشگاه به برگزاری کلاس و درس و مباحث علمی است. باورکردنی نیست که استادی، کلاسش رو برای همراهی با اغتشاشات تعطیل کنه. اون تصویری که انتخابات رو با سطل زباله نشون میداد، حقیقتاً هر انسان خردورزی رو متاثر میکنه. چنین عملکردی در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه مایه شرمندگیست. دانشگاه رو با نام شهید علم‌الهدی و شهید چمران می‌شناسیم. از طرفی چطور یه استادی جرات میکنه همراه با رسانه‌های معاند رأی قوه قضاییه رو به چالش بکشه. اینها سر کلاسها و به دور از چشم عموم و رسانه‌ها چی به دانشجو میگن؟؟ افکار عمومی جامعه فعالیت هنجارشکنانه چنین افرادی رو نمی‌پذیرد. بد بحال جامعه‌ای که فرهیختگانش در زمین اجنبی بازی کنن. چرا با بازیگران و بازیکنان هنجارشکن برخورد میشه، اما با این افراد نه؟؟؟
    بهرحال از خبر و روشنگری سایت شغاب ممنونم.
    تقاضا دارم در خصوص همین فعالیت‌های هنجارشکنانه در محیط علمی دانشگاه، نظر مدعی‌العموم و دادگستری رو منعکس کنید. با چه توجیهی سکوت کردن؟ این سکوت دردش از اون هنجارشکنی بدتره…
    ممنون از شجاعت سایت شغاب

  22. متأسفانه روش اصلاح‌طلبان همیشه تهمت و افترا و فحاشی بوده و روش اصولگراها هم همیشه مماشات بود.
    دولت انقلابی هم که همین هست که می‌بینیم. وگرنه باید اینها مجازات میشدن

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید